fredag 4. mars 2011


DEG FOR ALLTID

En mor holdt det nyfødte barnet sitt. Sakte vugget hun han fram og tilbake, tilbake og fram, fram og tilbake. Og mens hun holdt han, sang hun : " jeg er glad i deg for alltid, og vil alltid like deg. Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg.”


Det lille barnet vokste. Han vokste og vokste og vokste. Han vokste til han var 2 år og løp rundt i hele huset. Han rev bøkene ned i fra hyllen. Han tok maten ut av kjøleskapet, Og han kastet morens klokke i do. Av og til ropte moren hans: (den ungen driver meg til vannvidd!)

Men om kvelden, når den lille 2-åringen var blitt stille, åpnet hun døren til rommet hans, listet seg over gulvet og såg bort på sengen. Dersom han sov tungt, løftet hun han opp i armene sine og vugget han fram og tilbake, tilbake og fram, fram og tilbake. Og mens hun holdt han, sang hun: ” jeg er glad i deg for alltid, og vil alltid like deg. Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg.”


Den lille gutten vokste. Han vokste og vokste og vokste. Han vokste til han var blitt 8 år. Han ville aldri komme inn for å spise. Han ville aldri bade. Og når bestemor kom på besøk, sa han av og til stygge ord ved middagsbordet. Noen ganger hadde moren hans lyst til å selge han til en dyrehage!!

Men om kvelden, når han sov, åpnet moren døren til rommet hans, listet seg over gulvet og såg bort på sengen. Dersom han sov tungt, løftet hun han opp i armene sine og vugget han fram og tilbake, tilbake og fram, fram og tilbake. Og mens hun holdt han, sang hun : " jeg er glad i deg for alltid, og vil alltid like deg. Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg.”



Gutten vokste. Han vokste og vokste og vokste. Han var vokste til han var blitt tenåring. Han gikk i rare klær. Han hadde rare venner. Og hørte på rar musikk. Noen ganger syntes moren det var som å bo i en dyrehage. Men om kvelden åpnet moren døren til rommet hans, listet seg over gulvet og såg bort på sengen hans. Dersom han sov tungt, kysset hun han på kinnet og sang: " jeg er glad i deg for alltid, og vil alltid like deg. Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg.”



Tenåringen vokste. Han vokste og vokste og vokste. Han vokste til han var blitt en voksen mann. Han flyttet hjemmefra til en leilighet på andre siden av byen. Men noen ganger, om kvelden når det var blitt mørkt, tok moren bussen gjennom byen. Dersom alle lysene i sønnens leilighet var slukket, låste hun seg inn, listet seg opp på rommet hans og titten ned på sengen hans. Og dersom den voksne mannen sov tungt, kysset hun han på kinnet og hvisket: ” jeg er glad i deg for alltid, og vil alltid like deg. Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg.”


Moren ble også eldre. Hun ble eldre og eldre og eldre. En dag ringte hun til sønnen sin. (Du må komme på besøk, for jeg er veldig gammel og syk,) sa hun. Så sønnen kom for å besøke moren sin, og da han kom inn, forsøkte hun synge: Jeg er glad e deg for alltid, og vil alltid……

Men hun var for gammel og syk til å synge ferdig. Sønnen gikk bort til moren, klemte henne og vugget henne fram og tilbake, tilbake og fram, fram og tilbake og sang: ” jeg er glad i deg for alltid, og vil alltid like deg. Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg.”



Da sønnen kom hjem den kvelden, stod han lenge og såg ut vinduet. Så gikk han inn på rommet hvor den nyfødte datteren hans sov. Han løftet henne opp, og vugget henne fram og tilbake, tilbake og fram, fram og tilbake og mens han holdt henne, sang han : ” jeg er glad i deg for alltid, og vil alltid like deg. Så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg




9 kommentarer:

  1. Så nydelig historie, kjennte jeg fikk gåsehud da jeg leste siste verset;-) Ha en vuggende helg!

    SvarSlett
  2. Vakker historie.. Gripende..

    Ha en flott lørdagskveld :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Åh, det var fint, jag blev rörd =) Kram Anna

    SvarSlett
  4. Hej ....
    Underbart namn på bloggen :)


    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter........
    redan mängder med fina bloggar..
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett
  5. Hei, for en nydelig historie, sitter her både med gåsehud og tårer i øynene:).
    Klem Hilde

    SvarSlett
  6. Nydeligt Vers.. Stemmer nok ganske bra også... Ingen er så søte som når de sover. Jeg kan kysse Barna mine "i hel" når de ligger der og puster tungt og sover søtt..

    Ha en fin fin dag..

    PS: for en herlig go gutt dere har fått i hus.. Bare digger den rasen...

    Klem Birte

    SvarSlett
  7. Tusen takk for kommentaren på min blogg.
    Herlig vers. Skal ta meg en titt vidrer på din blogg.
    Ha en strålende mandag.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  8. Hei igjen. Da har jeg kost meg med å lese bloggen din. Syns den var utrolig koselig sp jeg legger meg til som følger.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  9. Hei

    Så rørende lesning.

    Og så flott blogg du har:)Jeg legger til meg som følger hos deg jeg:)

    Ha en fin dag.

    W

    SvarSlett